Båttur

Julaftonen spenderade vi på stranden, i solen och i poolen. Sen var vi skittrötta och tänkte vara helt förnuftiga och lägga oss tidigt eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter, men det gick, som man säger, åt helvete. Vi glömde att vi 1, inte sover och 2, hade en idiot till granne.

Jag somnade bra, precis som vanligt, men vaknade igen vid två på natten, och var vaken till fyra innan jag kunde somna igen. Kul. Vid halv sju blev det ett jävla liv hos grannen och då vaknade jag igen. Larmet stod på sju så det var inte ens lönt att försöka sova mer.

Före det hade hans larm ringt halv sex, vilket han inte hört eftersom han kom hem snorpackad kl två och väckte mig. Jag hörde inte hans larm, men det höll Pernilla vaken, så vi var inte jättepigga och glada när vi skulle ut på båttur…

Det var vårt hängställe, Jonassons, som hyrt en båt och arrangerat turen, och alla som ville fick boka en plats och hänga med. Först skeppades vi med taxi till södra delen av ön, som ser helt annorlunda ut mot för där vi bor. Vi har en väldigt aktiv gata med butiker och restauranger som ligger kloss i kloss, där nere har dom växtlighet och apor! Jättefint.

Vi hoppade på en båt och åkte iväg ut bland öarna. Jättefint, jätteskönt och jättetrevligt!

Vi gjorde några stopp längs vägen, första stoppet blev fiske. Betet var små bläckfiskar. Jag hoppade över den aktiviteten och agerade hejaklack samt ölhållare istället, men Pernilla fiskade och fick efter mycket slit en liten firre!

Kvinnan bredvid henne är en jättetrevlig svenska, som på egen hand fiskade upp hälften av vår lunch. Den andra halvan stod ett av barnen för. Resten matade mest fiskarna ?

Efter fisket åkte vi vidare och gjorde några stopp för att bada och snorkla. Vi stannade bland annat vid koh wai där vi funderade på att vara några dagar när vi bokade resan, men vi struntade i det till sist.

Jag struntade i att snorkla, jag har ingen som helst önskan att se vad som rör sig under ytan, men det var ruskigt skönt att bada! Bara hoppa av båten och bada, och när man tröttnat på det (eller när båten typ ville åka vidare…) så klättrar man på igen. Vid koh wai fick vi lägga till sida vid sida med en annan båt, och sedan klättra över till den för att nå bryggan, eftersom det bara fanns en landgång. Vi hade sedan tre båtar på utsidan av oss innan vi åkte, och alla på dom båtarna fick klättra över vår, och alla andra. Det var väldigt lugnt och skönt på koh wai, tills den stora anstormningen kom farande, då gick jag tillbaka till båten igen.

Vi var hemma på vår ö igen vid 17, och skeppades tillbaka samma väg med taxi.

Alla var jättetrötta, och eftersom Jonassons var stängt fanns inte mycket annat att göra än sova, trots att jag var så rastlös att jag höll på att gå sönder. Var i säng långt före nio, vilket visade sig vara ett genidrag när jag vaknade igen före midnatt. Toppen.

Vid det laget hade alla små Thai-matställen stängt och jag orkade inte med något stort, brötigt västerländskt ställe, så det blev färdigmat från Seven eleven.

Idag är jag fortfarande rastlös, så jag skiter i stranden och ger mig ut för att promenera lite istället.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.